• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145644
+
-

با مردم/  بالا‌بردن یارانه کمکی به مردم نمی‌کند

بالا‌بردن میزان یارانه نه‌تنها کمکی به مردم نمی‌کند، بلکه موجب بالارفتن نقدینگی و ایجاد تورم می‌شود. بهتر است دولت این یارانه را به گروه‌ها و کسب‌وکارهای تولیدی اختصاص دهد تا هم تولید رونق بگیرد و هم تورم کنترل شود.
داوودپور از تهران

  سگ‌های ولگرد از احمدآباد دماوند جمع‌آوری شوند
سگ‌های ولگرد زیادی در سطح شهر دماوند خصوصا منطقه احمدآباد پرسه می‌زنند و موجب ترس و ناامنی برای اهالی شده‌اند. با توجه به شروع فصل سرما و گرسنگی و بی‌پناهی این حیوانات از مسئولین خواهش می‌کنیم اقدام به جمع‌آوری و رسیدگی به این حیوانات کنند تا هم مردم در آسایش وهم سگ‌ها پناهگاه و خوراک داشته باشند.
 کبودوند از دماوند

  مسافربرها از جلوی ایستگاه متروی نیروی هوایی جمع شوند
توقف مسافربرهای شخصی مقابل ایستگاه متروی نیروی هوایی، موجب ترافیک سنگین و کندی عبور و مرور شده است و هیچ برخوردی هم با آنها نمی‌شود و چه بسا برخی از آنها دقایق طولانی در حال مسافرگیری هستند و عامل ایجاد ترافیک شده‌اند.
صلاح راد از تهران

   ناامنی شبانه در خیابان شهرستانی 
 خیابان شهرستانی واقع در میدان امام‌حسین(ع) از 10شب به بعد محل تجمع معتادان و افراد بی‌خانمان است که همین موضوع رفت‌وآمد را خصوصا برای خانم‌ها دشوار کرده است. از شهرداری منطقه درخواست می‌کنیم به این وضعیت رسیدگی کند. 
گودرزی از تهران

  طرح‌های عمرانی در شهریار به خواب رفته‌اند 
با گذشت چند‌ماه از آغاز به‌کار دولت و شورای شهر، شهریار هیچ تغییری نکرده و اصلا خبری از فعالیت‌های جهادی و عمرانی در این شهرستان نیست. طرح‌های عمرانی شهریار به خواب رفته‌اند یا کلا تعطیل شده‌اند. از مسئولان تقاضا داریم با تعیین‌تکلیف مسئولان شهری هرچه سریع‌تر به داد این شهرستان پرجمعیت برسند.
هاشم اقدامی از شهریار 

  به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز متوقف شود 
به‌رغم وجود قوانین در مورد منع به‌کارگیری اتباع بدون مجوز در بازار و تولید و پیمانکاری‌ها تعداد زیادی از اتباع خارجی در این مشاغل مشغول به کارند که این روند قطعا بر افزایش بیکاری بین شهروندان ایرانی تأثیرگذار است. از مسئولان تقاضا داریم به‌کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز را متوقف کرده و با متخلفان برخورد جدی کنند.
رحیمی از تهران 

  هیچ نظارتی بر کار لوله‌کش‌ها نیست
سال‌هاست لوله‌کش‌ها بدون مجوز کار می‌کنند و به خانه‌های مردم می‌روند. در این شرایط خاص به جهت افزایش جرم و جنایت و نیز کیفیت ارائه خدمات فنی ضرورت ایجاب می‌کند که لوله‌کش‌ها آموزش ببینند و به کلاس فنی بروند و پروانه کسب بگیرند. همچنین نهادی بر کارکرد آنها نظارت کند.
محمدرضا از رشت

  حقوق بازنشستگان به گرد تورم هم نمی‌رسد
اگر امسال افزایش حقوق 50درصدی هم به بازنشستگان تامین اجتماعی اعمال شود بازهم مشکلات و تورم و گرانی از آن جلوتر است. در واقع همسان‌سازی‌ حقوق به هیچ کار بازنشستگان نیامده و ما دائما شرمنده خانواده هستیم.
محمودی از کرج


زلزله‌های دوگانه فین بندرعباس و مدیریت بحران
در زلزله‌های 23آبان 98شمال بندرعباس گزارش‌های اولیه رخداد در کشور با ابهام و اشکالات چندی همراه بود. ابتدا اعلام شد زلزله در بندرلافت در جزیره قشم رخ داده است و بزرگای زلزله اول نیز 6.4ریشتر و بزرگای زلزله دوم نیز در نیم ساعت اول نامعلوم و ژرفای این دو زلزله نیز ابتدا 18کیلومتر اعلام شد. این نکته‌ها در ساعت اولیه رخداد موجب شد مدیران اورژانس و هلال‌احمر به تمرکز نیروهای خود در جزیره قشم و محلی بین لافت و درگهان بپردازند که منجر به اتلاف زمان طلایی بعد از رخداد زلزله شد. اعلام ژرفای 18کیلومتر هم موجب شد تا بعضی مدیران محلی آن را نشانه عمیق بودن نسبی زمین‌لرزه و بدون آسیب زیاد بودن آن بگیرند. البته بعد از یک ساعت محل کانون زمین‌لرزه را به شمال بندرعباس اصلاح کردند و ژرفای هر دو رخداد را نیز 15کیلومتر اعلام کردند. این در حالی است که از حدود 6دقیقه بعد از رخداد زمین‌لرزه اول، بزرگای آنکه 6‌ریشتر بود و محل آن در نزدیکی فین بندرعباس کاملا مشخص بود و نیازی به بررسی‌های گسترده بعدی نداشت. مراکز بین‌المللی زلزله‌شناسی نیز همین مشخصات را در کمتر از 10دقیقه برای هر دو زلزله اعلام کردند و در خروجی‌های اطلاع‌رسانی خود برای کاربران خود در سراسر جهان ازجمله ایران قرار دادند. به هر حال این زلزله‌ها از نظر بزرگا (6‌و 6.3) قابل مقایسه با زلزله بم (5دی‌ماه 82با بزرگای 6.5و ژرفای 8کیلومتر) بود. به‌ویژه آنکه این رخدادها به‌ترتیب در ژرفای 10و 12کیلومتری (نزدیک به ژرفای زلزله بم) نیز رخ دادند. مشکل در زلزله بم (پر تلفات‌ترین زلزله قرن اخیر ایران) آن بود که کانون زلزله بم درست در شهر بم بود که در شب زلزله جمعیتی بیش از 90هزار نفر در آن ساکن بودند.
بیشتر تلفات و خرابی‌های زلزله بم نیز در پهنه‌ای به اندازه‌ 10کیلومتر فاصله از کانون زلزله بم رخ داد. ولی در زلزله‌های 23آبان 1400فین، این پهنه خوشبختانه خالی از سکنه بود. اینجاست که مدیریت بحران در زلزله فین 1400با واقع‌گرایی باید با تحلیل درست داده‌ها به ساماندهی و هماهنگی بین نهادهای مسئول (مانند اورژانس و هلال احمر و...) بپردازد. بعضی مسئولان در این مورد تلفات و خسارت‌های محدود زلزله‌های فین را به کیفیت مدیریت خود و البته پیشرفت‌ها و موفقیت در اعمال مقررات و ضوابط مربوط کردند که برقراری این ارتباط دقیق و منصفانه نیست و چه بسا موجب پوشاندن نقاط ضعف و چشم‌پوشی از آسیب‌پذیری‌های همچنان موجود در جامعه ایران در برابر خطر و ریسک زلزله شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید